Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Dzięki aktywności sprzedażowej przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8% w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty. Słupski producent dostarcza tam opakowania na potrzeby różnych branż, m.in. pakowane są w nie farby, dżemy i pomady cukiernicze, produkty ogrodnicze czy karma dla zwierząt. Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po 3 kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70% przychodów.

Popularne sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło wystartowały z nową sezonową ofertą pod hasłem „My się zimy nie boimy”. Wkładka zawiera propozycje zupełnie nowych potraw -  „Fish&Chips”, czyli panierowany filet z dorsza z frytkami i sosem tatarskim, dostępny restauracjach Sphinx czy „Dorsz w cieście piwnym” podawany z  sałatką wegetariańską i sosem tatarskim, którego można posmakować w Chłopskim Jadle. W obu sieciach wszyscy zziębnięci goście mogą zamówić w ramach zimowej karty rozgrzewający „Krem zimowy z imbirem”, przygotowany z marchwi, imbiru i curry z dodatkiem śmietany i sezamu, zaś jako danie główne – „Stek z australijskiego angusa” podawany z brokułami w maśle czosnkowym.

Popularna sieć restauracji Sphinx otworzyła restaurację w centrum handlowym Futura Park w Modlniczce. To już trzeci Sphinx otwarty w tym roku w Krakowie i okolicy. Zaledwie trzy tygodnie temu ruszyła restauracja tej marki w Bronowicach, a w maju sieć weszła do Galerii Krakowskiej. Dzięki temu obecnie w Krakowie i pobliżu stolicy Małopolski działa już osiem restauracji Sphinx, zaś w całej Polsce 93.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 11 miesiącach 2013 r. odnotował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 11,3%. Dwucyfrową stopę wzrostu r/r zanotowały także pozostałe dane jednostkowe liczone narastająco: EBITDA zwiększyła się o 10,8% (do 10,38 mln zł), zysk brutto wzrósł o 30,2% (do 4,64 mln zł), a zysk netto o 16% (do 3,67 mln zł). Z kolei w samym listopadzie br. jednostkowe obroty Plast-Boxu wyniosły 8,58 mln zł. Jednocześnie w tym okresie spółka wypracowała wynik EBITDA na poziomie 789 tys. zł, zysk brutto na poziomie 245 tys. zł oraz zysk netto w wysokości 120 tys. zł.

O ponad 200% zwiększyła się liczba wizyt klientów we Frisco.pl złożonych przy pomocy urządzeń mobilnych w okresie działania wirtualnego sklepu w metrze względem poprzedniego miesiąca. Wśród mężczyzn wzrost ten wyniósł 220%, a 180% wśród kobiet. Prawie co trzecia osoba, która zrobiła zakupy we Frisco.pl przez aplikację mobilną na smartfona, mieszka na Mokotowie lub Ursynowie. Dalej plasują się Praga Południe i Ochota – na te dzielnice przypadło odpowiednio 9% i 8% zamawiających w ten sposób w internetowym supermarkecie. Najmniej mobilni na spożywczych e-zakupach okazali się mieszkańcy Wesołej, a następnie Rembertowa, Targówka, Wawra i Włochów. Wirtualny supermarket Frisco w warszawskim metrze ruszył na początku listopada br. i działał do końca miesiąca. Ściany po obu stronach stacji Centrum były wówczas wyklejone grafikami imitującymi półki sklepowe, z których można było zrobić zakupy z dostawą do domu skanując smartfonem kody kreskowe poszczególnych produktów.

Wirbet, należący do grupy Radpol producent strunobetonowych żerdzi wirowanych, rozpoczął realizację kontraktów dla spółek energetycznych z grupy Energa i Tauron Dystrybucja. W ramach zawartych umów, do końca 2014 roku Wirbet dostarczy na potrzeby obu firm co najmniej 9,7 tys. sztuk strunobetonowych żerdzi wirowanych. Będą one wykorzystywane do budowy i eksploatacji linii energetycznych średnich i niskich napięć w Polsce. Wartość kontraktów wynosi ponad 7,4 mln zł.

Ponad 330 różnego rodzaju wydarzeń zostało zorganizowanych w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w roku 2013, co oznacza wzrost o ponad 25 procent wobec poprzedniego roku. Obiekt odwiedziło w tym czasie ponad 177 tys. zwiedzających. Od stycznia do grudnia bieżącego roku przy ul. Marsa w Warszawie odbyły się 24 imprezy targowe, a także ponad 210 konferencji, seminariów, kongresów i szkoleń. Zorganizowanych zostało również blisko 100 różnych wydarzeń jak eventy, wystawy, pokazy i konkursy. W planach Centrum MT Polska na 2014 rok jest już 28 dużych imprez wystawienniczych, w tym trzy nowe targowe inicjatywy.

Coraz więcej osób decyduje się na świąteczne zakupy spożywcze przez Internet. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród internautów przez Frisco.pl - w tym roku takie sprawunki w sieci planuje zrobić prawie ¾ badanych. Co piąty z nich skorzysta z tej opcji po raz pierwszy. Blisko 60% spośród kupujących na święta w e-supermarkecie zamierza wydać w tym celu przynajmniej tyle samo lub więcej niż przed rokiem. Czterech na dziesięciu internautów deklaruje, że Wigilię spędzi u rodziców, a co trzeci respondent przyznaje, że kolację przygotuje u siebie w domu. Na wigilijnych stołach tradycyjnie królować będą pierogi z kapustą i grzybami, czerwony barszcz z uszkami, a także smażona ryba.

Restauracje Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło rozpoczęły wspólnie z Bonduelle akcję promocyjną. Na produktach Bonduelle sprzedawanych w sieci Carrefour znajdują się kupony o wartości 10 zł, które można zrealizować w restauracjach tych trzech marek do 31 marca 2014 r.

Produkty termokurczliwe wytwarzane przez Radpol, jedynego w Polsce producenta wyrobów sieciowanych radiacyjnie posiadającego własne akceleratory elektronowe, zyskały pozytywną opinię oddziału PGE Zamość i będą mogły być stosowane do budowy i eksploatacji sieci energetycznych średniego napięcia w tym rejonie. Akceptacja PGE Zamość dotyczy termokurczliwych muf przelotowych i przejściowych oraz głowic wnętrzowych i napowietrznych do ekranowych kabli jednożyłowych o izolacji polimerowej i trzyżyłowych o izolacji papierowej o napięciach znamionowych od 6/10 do 12/20kV. To już kolejne dopuszczenie produktów Radpolu w ramach PGE. Wcześniej pozytywną opinię wystawiły rejony w Kozienicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Radomiu i Busko-Zdroju. Produkty termokurczliwe Radpolu są już wykorzystywane również w sieciach koncernów energetycznych Enea oraz  Tauron.

Co dwunasty Polak (8,1%) zamierza zaciągnąć dług na święta Bożego Narodzenia – wynika z badań zrealizowanych przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP. Blisko dwie trzecie z takich osób planuje zaciągnąć zobowiązania na kwotę sięgającą do 1000 zł, prawie co czwarta osoba powyżej 1000 zł do 2000 zł, a jedna na dziesięć – więcej niż 2000 zł, ale maksymalnie 5000 zł. Jednocześnie badania pokazują, że osoby posiadające już zadłużenie lub zaległości finansowe będą stanowić większość pożyczających na te święta (71,4%). Tymczasem co ósmy mieszkaniec naszego kraju (13%) już nie reguluje swoich zobowiązań w terminie, a ponad połowa Polaków borykających się z problemem przeterminowanego zadłużenia (58,1%) odczuwa negatywne skutki problemów finansowych, w jakich się znalazła.

Ekologia i tradycja – to hasła, wokół których skupiać się będzie III edycja Targów Regionalia organizowanych w warszawskim Centrum MT Polska. Podczas imprezy lokalni producenci zaprezentują szeroki wybór organicznej żywności i produktów wytwarzanych na bazie receptur przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Wydarzenie bardzo dobrze wpisuje się w popularny trend slow food promujący dbałość o zdrowie i środowisko.  Na stoiskach nie zabraknie też wyrobów rzemieślniczych, rękodzieła czy mody inspirowanej folklorem. III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia odbędą się w dniach 4-6 kwietnia 2014 r. przy ul. Marsa 56c w Warszawie.