Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, dynamicznie zwiększa sprzedaż do firmy Caparol Polska – czołowego producenta materiałów budowlanych, należącego do globalnego koncernu DAW. W efekcie Plast-Box jest jednym z głównych dostawców plastikowych pojemników wykorzystywanych przez Caparol Polska. Oprócz tej firmy, Plast-Box zaopatruje też w opakowania inne zakłady grupy DAW, jak choćby na Ukrainie, w Rosji, na Białorusi, a także w Gruzji.

Nicolas Jedraszak objął funkcję prezesa zarządu spółki Frisco.pl prowadzącej jeden z największych e-supermarketów w Polsce. Nominacja ta oznacza wzmocnienie zarządu Frisco.pl o kolejnego menedżera doświadczonego w rozwijaniu firm z branży e-commerce. Wynika to z przekonania grupy MCI Management, głównego akcjonariusza e-supermarketu, o możliwości dalszego dynamicznego wzrostu Frisco w obszarze handlu artykułami spożywczymi przez Internet. W zarządzie pozostaje bowiem Grzegorz Bielecki, który jak dotychczas będzie odpowiedzialny za sprzedaż, jakość dostaw Frisco.pl oraz zwiększenie skali działalności spółki.

Radpol, jedyny w Polsce producent wyrobów sieciowanych radiacyjnie posiadający własne akceleratory elektronowe, rozpoczął produkcję muf termokurczliwych sieciowanych radiacyjnie o średnicy 800 mm. Mufy te stanowią alternatywę dla muf zgrzewanych elektrycznie, tzw. termooporowych. Zapewniają zachowanie ciągłości płaszcza osłonowego rury preizolowanej w sieciach ciepłowniczych zarówno w zakresie wytrzymałości mechanicznej, jak i szczelności w strefie złącza. Pierwsze inwestycje z wykorzystaniem muf sieciowanych radiacyjnie o średnicy 800 mm mają być realizowane w Polsce jeszcze w tym roku.

Pierś z kurczaka owinięta bekonem podawana z zielonym groszkiem, burger z angusa oraz stek ze szparagami i sosem holenderskim to tylko niektóre dania z nowej wkładki do menu wprowadzonej w sieci restauracji Sphinx. Wiosenno-letnie propozycje „Nowości z grillowym zacięciem” zawierają łącznie siedem potraw. Nowa wkładka obowiązuje w restauracjach Sphinx w całej Polsce od 15 maja do 29 czerwca.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - osiągnęła w I kwartale 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,17 mln zł oraz zysk netto na poziomie 739 tys. zł, co oznacza poprawę o 2,3 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie EBITDA grupy Sfinks Polska na koniec marca br. wyniosła 4,04 mln zł wobec 1,5 mln zł w I kw. 2013 r. Poprawa wyników grupy to efekt systematycznie rosnącej rentowności operacyjnej biznesu Sfinksa. Ze względu na zmiany w umowach z franczyzobiorcami w I kwartale 2014 r. z konsolidacji zostało wyłączonych 11 lokali franczyzowych, które w tym okresie wypracowały 3,26 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej. Sprzedaż gastronomiczna we wszystkich lokalach sieci w I kwartale 2014 r. wyniosła 42,35 mln zł, co oznacza wzrost o 11,3 % wobec obrotów sprzed roku.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, wypracowało w I kwartale 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 19,28 mln zł oraz 1,99 mln zł zysku z działalności operacyjnej. Przed rokiem było to odpowiednio 22,39 mln zł i 2,76 mln zł. Po pierwszych trzech miesiącach 2014 grupa odnotowała zysk netto w wysokości 102 tys. zł, zaś EBITDA za ten okres wyniosła 2,20 mln zł. Ponadto, P.R.E.S.C.O. w I kwartale br. nabyło w Polsce portfele wierzytelności o wartości nominalnej 15,58 mln zł, a w Rosji rozpoczęło windykację spraw z pierwszego pakietu nabytego jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Jednocześnie, grupa kontynuowała wprowadzanie zmian w modelu operacyjnym dotyczących windykacji polubownej i udzieliła pierwszych pożyczek restrukturyzacyjnych poprzez spółkę Debet Partner.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w I kw. 2014 zwiększył skonsolidowane przychody ze sprzedaży do poziomu 34,11 mln zł, czyli o 11% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie, grupa odnotowała wzrost skonsolidowanego zysku ze sprzedaży brutto o 14% do 7,7 mln zł oraz wzrost EBITDA o 26% do 4,53 mln zł. Skonsolidowany zysk operacyjny Plast-Boxu zwiększył się w I kw. 2014 aż o 48% r/r i osiągnął wartość 2,72 mln zł. Jednocześnie, w związku z koniecznością naliczenia ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych będących efektem osłabienia hrywny, Plast-Box odnotował stratę na poziomie netto w wysokości 3,06 mln zł w I kw. br. wobec  1,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto rok wcześniej.

Setki Wielkich Meczów Przyjaciół Piłki Nożnej zostaną rozegrane na boiskach, stadionach, orlikach i w halach na terenie całego kraju w drugą rocznicę rozpoczęcia UEFA EURO 2012. Grać w nich będą profesjonalni zawodnicy i trenerzy, ale też kibice i wszyscy entuzjaści piłki niezależnie od wieku czy płci. Każdy może włączyć się w to piłkarskie święto i zorganizować mecz w swojej miejscowości. Spotkania odbędą się, 8 czerwca br., w ramach ogólnopolskiej inicjatywy sportowej – II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. W tym roku Wielkim Meczom towarzyszy ogólnopolska akcja społeczna „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”, która ma na celu zachęcać kobiety do wykonywania badań pozwalających na wczesne wykrycie nowotworu piersi. Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia jest Fundacja Piłka jest Piękna, a współorganizatorem akcji społecznej Federacja Stowarzyszeń Amazonki.

Sphinx, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji w Polsce, wprowadza nowe menu lunchowe. Składa się ono z sześciu zestawów w atrakcyjnych cenach podzielonych na trzy grupy: „Na mniejszy apetyt”, „Klasyczne” i „Premium”.  Każdy zestaw zawiera zupę i danie główne. Dodatkowo do lunchu z grupy „Premium” serwowany jest wyśmienity deser z kawą lub herbatą. Klienci mogą skorzystać z oferty lunchowej we wszystkich lokalach Sphinx w Polsce od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-14.30 z wyłączeniem dni świątecznych.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, zwiększyła skonsolidowane przychody z 28,96 mln zł w I kw. 2013 do 38,82 mln zł w I kw. 2014 r., czyli o 34%. Jednocześnie Radpol odnotował wzrost skonsolidowanego zysku brutto na sprzedaży o 41% - z 7,22 mln zł w I kw. 2013 r. do 10,19 mln zł w I kw. 2014 r. oraz wzrost skonsolidowanego zysku netto o 178% do 1,7 mln zł na koniec I kw. 2014 r. wobec 0,61 mln zł rok wcześniej. EBITDA grupy wzrosła do 5,45 mln zł, czyli o 1,36 mln zł r/r (+33%). Wzrosty wyników odnotowane przez Radpol w pierwszych 3 miesiącach br. to efekt zarówno umacniania przez grupę pozycji na rynku krajowym, jak i rozwoju eksportu. W I kw. 2014 r. sprzedaż w Polsce wzrosła o 36% r/r do 34,06 mln zł, zaś sprzedaż za granicą o 19% r/r do 4,76 mln zł.

Ekologiczna motoryzacja, części zamienne i regeneracja fabryczna, możliwości dystrybucyjne w Europie i Azji, a także profesjonalny warsztat – to tylko część zagadnień, jakie poruszą eksperci podczas prelekcji organizowanych w ramach pierwszych Międzynarodowych Targów Auto Expo Parts & Service. Podczas wydarzenia będzie można zasięgnąć aktualnych informacji na temat kluczowych dla branży zagadnień. Ponadto, na stoiskach polscy i zagraniczni producenci części motoryzacyjnych prezentować będą najnowsze produkty oraz usługi dla aut i motocykli. Dla polskich przedsiębiorców będzie to okazja, by poznać światowe trendy na rynku automotive, a także nawiązać bezpośrednie kontakty z partnerami z różnych krajów.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w 2013 r. liczbę eksportowanych do Finlandii opakowań o 400% w stosunku do roku poprzedniego, przy jednoczesnym wzroście wartości sprzedaży na tym rynku o 492%. Odbiorcami produktów Plast-Boxu w tym kraju są zarówno firmy z branży chemicznej, jak i spożywczej. Obecnie największym fińskim klientem jest potentat branży chemicznej – Kilto oy, który kupuje wytwarzane w najnowszej technologii opakowania z obu fabryk Plast-Boxu: ze Słupska i z Czernihowa na Ukrainie. Spółka zakłada wzrost sprzedaży w Finlandii o kolejne 25% w 2014 r.