Aż 98% gospodarstw domowych nie skorzystało z dostępnej od ponad 7 lat możliwości zmiany sprzedawcy prądu – wynika z danych URE. Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie Epower.pl przez PBS, 31% z nich nie wie, jak to zrobić, a 22% nawet nie ma świadomości, że istnieje taka możliwość. Blisko połowa (42%) klientów z gospodarstw domowych, które korzystają z energii elektrycznej na bazie starych umów, nie wie także, jakie korzyści może mieć ze zmiany sprzedawcy prądu.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, po 9 miesiącach br. osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 35,25 mln zł, przy koszcie własnym sprzedaży na poziomie 26,53 mln zł. Jednocześnie Grupa wypracowała wynik EBITDA o wartości 7,49 mln zł oraz zysk netto w wysokości 1,88 mln zł. Od początku roku  P.R.E.S.C.O.  dokonało inwestycji w portfele wierzytelności o wartości 89,65 mln zł za kwotę 13,27 mln zł wobec 6,10 mln zł przeznaczonych na ten cel w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to zakupiono portfele wierzytelności warte 27,08 mln zł. Grupa kontynuowała zmiany w modelu operacyjnym związane z przejściem z windykacji sądowo-komorniczej na polubowną oraz rozwijała działalność w obszarze consumer finance poprzez spółkę zależną Debet Partner. P.R.E.S.C.O. zdecydowało także o dalszym prowadzeniu działalności w Rosji poprzez własne struktury, stąd w minionym kwartale koncentrowano się na przygotowaniach do uruchomienia centrum operacyjnego.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po III kwartałach br. odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 111,84 mln zł wobec 115 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa zwiększyła o 16% r/r skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej, który na koniec września 2014 r. osiągnął wartość 11,27 mln zł. Po 9 miesiącach br. Plast-Box wypracował skonsolidowany zysk netto o wartości 3,34 mln zł, przy czym 2,58 mln zł przypadło na III kwartał 2014, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. To efekt m.in. działań zmierzających do minimalizowania wpływu osłabienia kursu hrywny wobec euro na działalność Plast-Box Ukraina, wsparty stabilną sytuacją na rynku walutowym w III kwartale br., dzięki czemu grupa pokryła całość strat wynikających z różnic kursowych.

Ponad połowa (54%) dorosłych mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia jest zdania, że obecnie częściej niż jeszcze 10 lat temu organizuje się spotkania okolicznościowe lub towarzyskie w lokalach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie aż 85% warszawiaków, krakowian, poznaniaków, gdańszczan i wrocławian uważa, że lokal gastronomiczny jest dobrym miejscem na organizację spotkań okolicznościowych lub towarzyskich. Tym samym ze względu na zbliżający się okres Bożego Narodzenia oraz biorąc pod uwagę oczekiwania klientów restauracje Sphinx wprowadziły ofertę świąteczną dla grup. Są to cztery zróżnicowane cenowo zestawy dań, z których mogą skorzystać grupy liczące co najmniej pięć osób.

Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała w III kwartale 2014 r. zysk operacyjny w wysokości 7,8 mln hrywien, a po 9 miesiącach roku – 24,6 mln hrywien. W efekcie pokryła całość strat wynikających z różnic kursowych związanych z osłabieniem hrywny wskutek niestabilnej sytuacji na Ukrainie. Jednocześnie Plast-Box Ukraina wygenerowała w III kwartale br. zysk netto na poziomie 5,5 mln hrywien, a po 9 miesiącach tego roku – 1,8 mln hrywien. Spółka kontynuuje działania zmierzające do minimalizowania różnic kursowych i spodziewa się dalszej poprawy wyników.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, po 9 miesiącach br. wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 157,50 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana EBITDA Radpolu po 3 kwartałach 2014 r. wyniosła 23,36 mln zł (wobec 23,05 mln zł rok wcześniej), zaś zysk netto wyniósł 10,98 mln zł. W analogicznym okresie 2013 r. Radpol odnotował skonsolidowany zysk netto o wartości 12,28 mln zł, którego częścią był jednak nadzwyczajny zysk w wysokości 4,1 mln zł osiągnięty przez Radpol w czerwcu 2013 r. z tytułu okazjonalnego nabycia Finpolu. Po skorygowaniu danych o to jednorazowe zdarzenie, skonsolidowany zysk netto Radpolu po 3 kwartałach 2014 r. wzrósł o 35% r/r, zaś EBITDA o 24%. Radpol odnotował w tym okresie wzrost sprzedaży krajowej o 29% r/r oraz wzrost eksportu o 10% r/r.

Epower.pl, pierwszy w Polsce sprzedawca prądu wyłącznie przez Internet, rozpoczął kampanię radiową pod hasłem „Rewolucja w prądzie” informującą o oszczędnościach, jakie mogą osiągnąć firmy zmieniając sprzedawcę prądu na Epower.pl.  Spoty podkreślają kluczowe cechy oferty Epower: niską cenę za 1kWh, brak opłaty handlowej, możliwość zmiany sprzedawcy i podpisania umowy z Epower.pl w 15 min. oraz krótki 12-miesięczny okres trwania umowy. Kampania radiowa prowadzona jest w TOK FM oraz RMF Classic i potrwa do 22 listopada br. Jednocześnie Epower.pl rozpoczyna w tym tygodniu kampanię video mailingową, w której zostanie wykorzystany film przygotowany w ramach konkursu „Rewolucja w prądzie”.

Ogólnopolska sieć restauracji Sphinx wprowadza nowy program dedykowany studentom - Sphinx Student Club. Każdy student może otrzymać kartę uprawniającą do korzystania z promocyjnego Student Menu. Uczestnicy Sphinx Student Club będą także mieli dostęp do dedykowanych specjalnie dla nich akcji promocyjnych, jak również będą mogli brać udział w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. Sieć Sphinx w celu promowania i poszerzania zasięgu nowego programu studenckiego nawiązuje współpracę z partnerami m.in. z samorządami studenckimi, zespołami i klubami muzycznymi.

Ponad 1200 zwiedzających przybyło do Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska na II Targi Konserwacji i Restauracji Zabytków oraz Ochrony, Wyposażenia Archiwów, Muzeów i Bibliotek Dziedzictwo 2014. Trzy dni były okazją by poznać oferty z zakresu wyposażenia, sprzętu i usług dla archiwów, bibliotek oraz muzeów zgromadzone na ponad 50 stoiskach. Wydarzeniu towarzyszyły również spotkania z ekspertami organizowane w ramach „Ogólnopolskich Dni Konserwatorskich” oraz specjalistyczne konferencje pod hasłem „Ochrona zbiorów muzealnych, archiwalnych i bibliotecznych”. Wzięło w nich udział ponad 700 osób. Dodatkowo w programie nie zabrakło wystaw prezentujących prace podejmowane na rzecz zachowania dokonań minionych pokoleń. Targi Dziedzictwo 2014, które odbyły się w dniach 7-9 października br., zostały przygotowane w ścisłej współpracy z kluczowymi dla branży instytucjami.

Krem z dyni, kurczak w cydrze, stek z pieczonymi ziemniakami - to niektóre propozycje „Nowości na dobrą rozgrzewkę” dostępnych w sieci restauracji Sphinx. W jesiennej wkładce do menu klienci znajdą pięć dań, w których nie brakuje sezonowych produktów. Z najnowszej oferty można skorzystać we wszystkich lokalach Sphinx do 22 grudnia.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszej połowie roku odnotował wzrost sprzedaży do wytwórców z branży spożywczej o 60% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrosty te wynikają ze zwiększonych zamówień realizowanych na rzecz dotychczasowych klientów, jak również pozyskania kilku dużych obiorców z branży oraz szeregu małych wytwórców. Plast-Box zakłada dalszą ekspansję wśród producentów artykułów spożywczych. Spółka już finalizuje negocjacje kolejnych trzech znaczących kontraktów w związku z wprowadzeniem nowych produktów dla branży spożywczej - wiaderka z pokrywą 10Bis/5 o pojemności 10l oraz wiaderka z pokrywą 5UL/2 o pojemności 5l. Są one dostępne w ofercie od września i już realizowane są zamówienia dla klientów krajowych oraz zagranicznych, m.in. do Szwecji.

Sieci Saturn i Frisco.pl wystartowały z nową odsłoną akcji „Zapełnimy Twoją nową lodówkę”. Wszyscy klienci, którzy dokonają zakupu lodówki w dowolnym sklepie stacjonarnym Saturn lub na Saturn.pl pomiędzy 9 a 16 października br., otrzymają bony zniżkowe na zakupy we Frisco.pl o wartości od 100 zł do 400 zł – w zależności od ceny zakupionego sprzętu. Kampania reklamowa promująca akcję prowadzona jest w radiu, internecie oraz mediach społecznościowych w całym okresie obowiązywania promocji.