Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż na rynek austriacki. W 2014 roku słupski producent dostarczył tam prawie 3 mln plastikowych pojemników, czyli o ponad 31% więcej w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie wartość eksportu do tego kraju wzrosła o przeszło 26% r/r. Spółka zamierza nadal rozwijać swoją obecność w Austrii – pozyskać kolejnych klientów, a także poszerzać ofertę, zwłaszcza o nowe projekty wiader zdobionych. Plast-Box zakłada, że wzrost obrotów na tym rynku w 2015 roku wyniesie ok. 20%.

P.R.E.S.C.O. GROUP wybrało generalnego wykonawcę nowoczesnego biurowca w Pile, w którym będzie mieścić się nowe centrum operacyjne spółki. Został nim Pil-Building, jedna z większych i prężniej rozwijających się firm budowlanych w Wielkopolsce. Co więcej z początkiem stycznia rozpoczęły się prace rozbiórkowe obecnego obiektu przy ul. Witaszka. Po jego gruntownej przebudowie stanie tu Onyx Business Point - trzykondygnacyjny budynek o wysokim standardzie z elementami obiektu klasy A. Planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2015.

Sandacz z salsefią, kaczka w pomarańczach czy grzanki bacy - to wybrane propozycje z sześciu dań restauracji Sphinx zawartych w nowej wkładce do menu „Bohaterowie zimy”. Z oferty inspirowanej sezonowymi produktami można skorzystać do 24 lutego.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadzają dla stałych klientów nowy program marketingowy pod hasłem Agenci Q. Osoby, które przystąpią do programu w zamian za wizytę w lokalu, a następnie podzielenie się swoimi wrażeniami będą otrzymywać punkty i wymieniać je na nagrody. Na aktywnych i zaangażowanych uczestników czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe, jak również cieszące się dużą popularnością w konkursach bony do restauracji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, rozwija sprzedaż do sieci handlowych. Po 10 miesiącach tego roku do sieci takich jak Spar, Lidl czy Aldi trafiło o ponad 8% więcej pojemników niż w całym 2013 r. Co więcej słupski producent spodziewa się dalszych wzrostów w tym sektorze. Z uwagi na kolejne zamówienia, jakie mają zostać sfinalizowane do końca grudnia br., sprzedaż do sieci handlowych w całym 2014 r. ma zwiększyć się o blisko 54% r/r w ujęciu ilościowym i prawie 51% w ujęciu wartościowym.

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, opublikowała strategię na lata 2015-2020, która zakłada systematyczny wzrost wyników spółki w ciągu 6 lat i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w 2020 r. w wysokości 332 mln zł. Spółka prognozuje także w tym okresie wzrost zysku netto do 30,2 mln zł. Jednocześnie w 2016 r. Sfinks zamierza obniżyć wskaźnik długu do EBITDA do poziomu 3,1 oraz odnotować dodatnie kapitały własne. Spółka szacuje, że za cztery kwartały br. jej przychody jednostkowe wzrosną o 16,6% r/r i osiągną wartość 164,6 mln zł, zaś wynik netto – w związku ze spodziewanym rozwiązaniem rezerw – wyniesie 13,8 mln zł. Strategia Sfinksa przewiduje także możliwość zrealizowania przez spółkę akwizycji sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni oraz uruchomienie masterfranczyzy sieci Sphinx w minimum 3 krajach.

Frisco.pl otwiera sklepy firmowe w metrze wyposażone w nowoczesne beacony. Na ścianach stacji Centrum pojawiły się plakaty z artykułami pięciu znanych producentów, które można zamówić z dostawą do domu korzystając z urządzeń mobilnych. Przy każdym takim wirtualnym supermarkecie zainstalowany został mały nadajnik, tzw. beacon. Komunikuje się on ze znajdującymi się w pobliżu smartfonami, na których uruchomiono najnowszą aplikację Frisco i wysyła mobilny kupon na zakupy. Za pomocą takiego telefonu można od razu zrobić zakupy ze sklepów firmowych w metrze i skorzystać z pełnej oferty Frisco.pl.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż dla branży mleczarskiej. Po 10 miesiącach br. obroty z tytułu dostaw dla tych klientów sięgnęły już poziomu 93% obrotów z 2013 r. Plast-Box spodziewa się, że w całym bieżącym roku wzrost przychodów z tego sektora wyniesie ok. 20%. Dwucyfrowej dodatniej dynamiki sprzedaży do branży mleczarskiej spółka oczekuje także w kolejnym roku.

Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

Spółka akcyjna Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, otrzymała na walnym zorganizowanym 1 grudnia br. zgodę akcjonariuszy na włączenie Wirbetu do spółki matki. Dzięki temu Radpol będzie mógł zrealizować kolejny etap strategii budowy spółki wielozakładowej. Jednocześnie integracja obu podmiotów oznacza dla grupy Radpol efekty synergii i oszczędność kosztów.

Sphinx Restauracje, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, kolejny rok z rzędu okazały się najsilniejszą i najczęściej wybieraną polską marką gastronomiczną - wynika z rankingu Marki Polskie wydawanego przez Rzeczpospolitą. Jednocześnie Sphinx zajął trzecie miejsce w rankingu mocy marek w kategorii „Usługi i działalność deweloperska”, co oznacza skok do góry aż o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego roku.

Restauracje Sphinx w całej Polsce rozpoczynają nowy program dla najmłodszych Sphinx Kids Club. Z myślą o dzieciach i ich opiekunach przygotowane zostały karty uprawniające do korzystania z rozmaitych atrakcji w lokalach sieci. W ramach programu przewidziano m.in. specjalną ofertę urodzinową, a także okresowe promocje i konkursy dla dzieci.