Tikku logo

Na antenę HGTV Home & Garden powraca popularny, wnętrzarski program telewizyjny „Domowe rewolucje”. W  nowym, trzecim sezonie Dorota Szelągowska w roli prowadzącej będzie odmieniać stare, mało funkcjonalne mieszkania i korzystając m. in. z produktów Tikkurila stworzy zachwycające, zgodne z najnowszymi trendami wnętrza. Premierowy odcinek sezonu już 5 października o godz. 22.00 na kanale HGTV Home & Garden, zaś 7 października o godz. 18.00 w TVN.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii. Na całym świecie w grupie Dachser pracuje około 30,5 tysiąca osób, z czego ponad 16,2 tysiąca w Niemczech, macierzystym kraju tej firmy. W Polsce liczba pracowników operatora również rośnie, wynosząc obecnie ponad 500.

Global Expo logo

Nowoczesne centrum wystawiennicze, które powstaje na pofabrycznych terenach FSO na Żeraniu, otwiera się z początkiem listopada 2018 r. Obiekt będzie zapewniać największą w stolicy halę targową pod jednym dachem o powierzchni ponad 12 tys. mkw. Na miejscu przy Modlińskiej 6D będą odbywać się różnego rodzaju imprezy targowe, kongresy, gale, a nawet bardziej niestandardowe eventy i pokazy. Do dyspozycji organizatorów wydarzeń będzie też piętro konferencyjne, gdzie znajdzie się sala eventowa na 1,8 tys. osób i sale konferencyjne przeznaczone na mniejsze spotkania. Pierwsza impreza zaplanowana została już na 3 listopada 2018.

Sfinks logo

 

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK, w I półroczu br. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 82,71 mln zł wobec 87,90 mln zł rok wcześniej. Gastronomiczny operator zwiększył przy tym zysk na sprzedaży o 1,48 mln zł rok do roku. Jednocześnie spółka odnotowała jednostkowy wynik netto na poziomie (-)2,81 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 4,53 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to odpowiednio: (-)1,06 mln zł i 6,31 mln zł. Bezpośredni wpływ na obniżenie wyniku miały zmiany w otoczeniu, w tym wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, co spowodowało obniżenie sprzedaży, a tym samym  konieczność utworzenia rezerw na aktywa kilku restauracji.

Sfinks logo

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK, otrzymała pozytywną decyzję BOŚ S.A. w sprawie zmiany warunków umowy kredytowej. Bank zaakceptował  złożoną propozycję spółki dotyczącą wydłużenia spłat kredytu do 2028 r., co oznacza niższe raty, a tym samym poprawę płynności. Oprócz tego zostały ustalone nowe, odpowiednie do planów rozwoju Sfinksa wymogi kredytowe, w tym  podwyższenie  kapitału spółki o co najmniej 5,5 mln zł. Zmiana harmonogramu spłat kredytu oraz zwiększenie kapitałów były wskazywane przez Sfinksa jako jedne ze źródeł finansowania rozwoju według opublikowanej w 2017 r. strategii.

Fabryka Pizzy logo

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzyła restaurację Fabryki Pizzy w Krakowie. Nowo powstały lokal mieści się w dzielnicy Czyżyny, w pobliżu uczelni AWF. Restauracja prowadzona jest w modelu franczyzowym i jest szóstym lokalem tej sieci w mieście. Jednocześnie jest to już 17. Fabryka Pizzy w Polsce i siódma, która działa w ramach Sfinksa.

 

Nowo powstała Fabryka Pizzy zajmuje powierzchnię 160 mkw., a sala konsumpcyjna pomieści 50 gości. W sezonie letnim przy restauracji będzie działać również ogródek, z miejscem dla ok. 20 osób. W lokalu nie brakuje udogodnień dla rodzin z dziećmi. Dla najmłodszych przygotowano kolorowy kącik zabaw, krzesełka do karmienia i przewijaki. Wystrój wnętrza Fabryki Pizzy jest urządzony zgodnie z najnowszymi standardami sieci. Salę zdobią przybory kuchenne, jak wałki do ciasta i deski. Przyjazny klimat nowej restauracji podkreślają też wyłożone cegłą ściany, drewniane stoły i kolorowe krzesła.

 

- Nasza najnowsza restauracja mieści się na nowym, dużym osiedlu w Krakowie, które w dalszym ciągu się rozbudowuje. Niemniej już teraz wśród mieszkających tu osób nie brakuje rodzin z dziećmi, ale też studentów, bo w bliskim sąsiedztwie znajdują się uczelniane akademiki i krakowski AWF. Dlatego chcieliśmy otworzyć w tym miejscu restaurację, która będzie zapewniać większą salą dla gości, by w komfortowych warunkach mogli się u nas spotkać w gronie rodziny czy przyjaciół. Jestem przekonana, że swobodny klimat Fabryki Pizzy i serwowana w niej włoska kuchnia przypadną do gustu naszym klientom – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej siecią Fabryka Pizzy.

 

W ofercie Fabryki Pizzy, oprócz różnego rodzaju pizzy, goście znajdą również inne smaki kuchni włoskiej. Restauracja oferuje m.in. gnocchi, makarony, risotto, dania wegetariańskie czy w wersji light. Ważną pozycję w karcie zajmują bombery, stanowiące charakterystyczne danie restauracji. Są to gorące, świeżo wypiekane buły pizzowe serwowane z różnymi składnikami do wyboru.

 

 

Nowa Fabryka Pizzy w Krakowie mieści się na parterze bloku mieszkalnego przy ul. Bolesława Orlińskiego 5 na osiedlu mieszkaniowym Avia. Restauracja jest otwarta od niedzieli do czwartku w godzinach 12:00-22:00, a w piątki i soboty od 12.00 do 23.00.

Porta logo

Grupa Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła budowę magazynu centralnego w Nidzicy. Obiekt powstaje w ramach wartego ok. 40 mln zł projektu inwestycyjnego. Celem tego przedsięwzięcia jest scentralizowanie i optymalizacja dystrybucji wyrobów gotowych grupy. Inwestycja w Nidzicy ma być oddana do użytku w grudniu 2019 r.

Dachser logo

Dachser, globalny operator logistyczny, wziął udział w międzynarodowych targach spoga+gafa 2018 - jednej z największych imprez w branży ogrodniczej, która odbyła się w Kolonii w Niemczech. Wydarzenie zgromadziło około 2 tysięcy wystawców z całego świata, w tym swoje stoiska miało blisko 50 polskich firm. Podczas targów Dachser przedstawił swoje usługi logistyczne dla segmentu DIY, a motto eventu „Come and grow” doskonale wpisało się w działalność operatora w ramach rozwiązania DIY-Logistics, obchodzącego w tym roku 20-lecie.

Porta logo

Artur Pęksyk objął stanowisko dyrektora Pionu Sprzedaży i Marketingu utworzonego w Porta KMI Poland w wyniku strategicznej decyzji o konsolidacji dwóch departamentów. W ramach swoich obowiązków będzie koordynował działania w obszarze sprzedaży i marketingu, a także logistykę oraz eksport. Operacyjnie silne wsparcie będzie mu zapewniał Jacek Woźniak w nowej funkcji Dyrektora Sprzedaży. Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej z obrotem na poziomie 407 mln zł w 2017r. i eksportem w wysokości 109 mln zł w 2017 r.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, został sponsorem siódmej edycji Poland Business Run 2018. Dachser wspiera fundację już po raz kolejny, tym razem sponsorując bieg w Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach. Największy w Polsce charytatywny bieg biznesowy ma na celu zebranie środków na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Również pracownicy Dachser są zaangażowani w wydarzenie: w czterech miastach wystartuje aż 11 drużyn reprezentujących różne oddziały operatora.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, przetransportował dwadzieścia prototypów samochodów z Niemiec do Namibii, gdzie zostały poddane testom, a następnie dostarczył je z powrotem do Europy. Międzykontynentalna  podróż ładunku odbyła się na pokładzie specjalnie wyczarterowanego samolotu. Najważniejsze było zmieszczenie się w wąskim oknie czasowym wynoszącym 72 godziny między odbiorem cennego cargo w Berlinie a dostarczeniem go do Walvis Bay w Afryce.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, prowadzi dostawy dla Flowey - luksemburskiego producenta środków chemicznych używanych w myjniach samochodowych. Dzięki połączeniu pasji i inteligentnej logistyki, współpraca ta umożliwia sprawny transport towarów, w tym substancji niebezpiecznych, oraz sprzyja dalszej ekspansji firmy.